5 важни причини да имаш ЛОГО

Марина Иванова • Jun 07, 2019

Трябва ли да помислим добре преди да изберем своето лого? Доколко то е основополагащо за нашия бранд?

Искам лого, но как да го създам? Често с това изречение клиенти посещават нашия офис. Те са объркани, не знаят какво и как трябва да се включи в тяхното лого, нито кои цветове са подходящи. Много вероятно е, първоначално да са опитали да създадът сами своето лого онлайн. Но без нужните познания и графични програми са обречени на провал. Да, ще направят свое лого и ще го ползват, но дали ще е с правилното послание, дали ще изразява тяхната корпоративна идентичност и дали ще е подходящо за всички рекламни материали, които ще използват при своя корпоративен брандинг?

Забелязали ли сте, че понякога само с един поглед на лого може да идентифицирате даден бизнес, дори и името му да не присъства в него?
Символите са кратък и ефикасен начин за съобщаване на информация за бизнеса ви. Всъщност, логото е една от най-важните инвестиции, които може да направи даден бизнес.

С времето то става вашата конкретна, продаваща идентичност.

Ето и 5 от най-важните причини да имате лого , съобразено с вашата идентичност:

5 reasons to have logo

1. Логото е лицето на вашия бранд.
То е това, което ви отличава от другите, дава информация за вас като професионалисти. Избирайки цветове, шрифт и визия, вие заявявате това, което е вашия бранд.

И въпреки че е вярно, че логото е само част от марката на компанията, то служи като основа за целия разказ, на който е построена марката.

Тези елементи по-късно ще преминат от логото ви върху всички ваши материали за брандиране – бланки, визитки, целеви страници, социални профили и др.

2. Чрез логото ви разпознават

Често логото е първото, което прави впечатление. Важно е то да е лесно разпознаваемо, стилно и изчистено. Простотата при изработката му е подценявана и в много от случаите клиентите си представят нещо „завъртяно“, с много допълнителни символи(напр. коронки, изписване на цели и дълги имена, много цветове и др.) За един графичен елемент е важно да може да се представи само със символ,но този символ да носи смисъл и послание-това е и логото само по себе си. То е този визуално красив и естетически подбран елемент, който прави приятната връзка между вас и вашите клиенти и предизвиква положително напомняне за вашата марка.
Ако трябва да сме съвсем честни, някои от вашите клиенти са склонни да забравят името на бранда ви, но виждайки логото ви, те веднага ще го идентифицират с вас.

corporate identity

3. Отличава ви от конкурентите ви
Осмелете се да бъдете различни с логото си, защото логото на фирмата ви казва на потребителите защо Вашият бизнес е уникален. Разбира се, може би има 50 други кафенета във вашия град, но вашето е единственото, което е социално насочено към рециклиране, има вашето зелено и символ земя, което кара клиентите да се чувстват свързани с природата, а това усещане се пренася и в свързаност със самия бранд.
Забелязвали ли сте , например, как всеки свързва готвач с голяма бяла шапка, държащ голяма кутия с пица със заведение за пица? А сега си представете как ще се отличите от всички други Италиански пицарии ако и вие ползвате този типичен, но прекалено разпространен елемент? Вероятно се досещате за отговора- имате нужда от нещо, което ще представи само и единствено Вас самите( вашите ценности, вашите идеи, вашата атмосфера в заведението). Тук идва ред на логото.

4. Насърчава лоялността към бранда ви
С разрастването на вашата марка, логото ви ще стане по-познато на широк спектър от потребители и това познаване създава възприятието, че сте надеждни и достъпни.
Помислете, влизате в магазин за дрехи и търсите спортна блуза. Разглеждайки наоколо, забелязвате блуза с логото на Найк и веднага се отправяте към нея. Защо? Защото то е вече разпознаваемо за вас и вие го свързвате с надеждност и достъпност. Вие вече сте изградили лоялност с този бранд, благодарение на добре проектирано лого.

5. Увеличава очакванията
Нека помислим за момент за Apple. Какво биха били техните продукти ако не беше логото? Щяхте ли да си заупите телефон на цената на Iphone, но без неговия отличителен знак? Вероятно не.
Ето толкова е важно логото- дава сигурност, отговаря на определи очаквания(качество, красив външен вид), вдига летвата пред конкуренцията и много други ползи, които носи за бранда. Увеличените очаквания са вследствие на вашите услуги / продукти и доколко те са предоставили исканото от клиента. Веднъж покрили всички негови изисквания, клиентът ще търси вашето лого с ясната идея че ще получи това, за което е дошъл.

kak-biznesa-ni-da-pecheli-ot-covid-19
By Марина Иванова 04 May, 2020
Как да преосмислим възможностите пред нашия бизнес? Кои са основните теми на фокус и как да се позиционираме правилно и за дълго? 6 практически съвета за възможните действия по време на силно променени обстоятелства.
ne_izbirai_magazini_za_ofiskonsumativi
By Марина Иванова 12 Feb, 2020
4 причини да изберете рекламна агенция пред копирно студио и магазин за офис консумативи. Разликата между възможностите на едната и другата страна и доколко професионално изпълнен продукт ще получите накрая
effectivebrand-niska-cena-visoko-kachestvo
By Марина Иванова 30 Jan, 2020
Каква е връзката между цената и качеството на рекламните продукти и услуги и кога те могат или не да вървят ръка за ръка. Малко светлина върху това КАК ДА ИЗБИРАТЕ своите услуги и за какво да се интересувате и да внимавате.
az-vqrvam-i-pomagam
By Марина Иванова 30 Apr, 2019
„Аз Вярвам и Помагам“ е първата благотворителна кампания за събиране на пластмасови капачки, която предоставя събраните средства от нея да се използват в помощ на родилните отделения и отделенията по неонатология. Поради ниската цена за изкупуване на пластмасовите капачки още в самото начало, идеята е във всеки по-голям град да се събират пластмасови капачки, които да се предават за рециклиране, а със събраните средства да се помага на местните болници и по този начин да се избегнат големите разходи за транспорт и допълнителното замърсяване на околната среда от изгорелите газове на транспортните средства, които возят капачките. Само за няколко години от организирането на първата кампанията в област Варна, организаторите успяват да съберат и предадат за рециклиране повече от 91 тона пластмасови капачки, а крайният резултат е – пет значими дарения на нова медицинска апаратура за варненските болници. Сдружение „Аз Вярвам и Помагам“ има три основни цели, към които би искало да насочи вниманието на обществеността не само във Варна, но и в цялата страна: 1. Екология и опазване на околната среда. 2. Възпитание, образование и мотивация на подрастващите. 3. Събраните средства да се насочват към отделения, в които грижата за човешкия живот е силно зависима от качеството на медицинската апаратура. Цитирано от http://purvite7.bg/az-vyarvam-i-pomagam-prvata-blagotvoritelna-kampaniya-za-sbirane-na-plastmasovi-kapachki-za-meditsinska-aparatura/
трюфели-награда-тетраедър
By Марина Иванова 12 Mar, 2019
Награда за най-добър Дизайн на опаковка
Share by: