НИСКА ЦЕНА ИЛИ ВИСОКО КАЧЕСТВО?

Марина Иванова • Jan 30, 2020

От КАКВО зависят двете величини и КАК да направите правилният избор при заявка на рекламни материали или услуги.

Замисляли ли сте се колко често гледаме червените етикети? 
Големите търговски вериги дотолкова са популяризирали този тип маркетинг, че влизайки в някой от тях ние автоматично се оглеждаме за такива. 
Но какво общо има това с рекламата и доколко реално пестим?
Ще ви разкажа за един случай, в който лично аз пазарувах в един голям хранителен хипермаркет и като всеки практично мислещ потребител исках да закупя продукт с намалена цена. Въпреки червените етикети, прочетох подробно малките буквички, описвaщи себестойност на 1 единица и по така открих, че намаленият продукт ми дава по-малко стойност, отколкото същия в друга разновидност, но със стандартна цена. За да не навлизам в подробности ще кажа, че понякога червеният етикет не е реална полза за нас потребителите, а по-ниска цена сега, за сметка на по-малко стойност в бъдещ план.
По-долу ще разгледаме връзката между цената и качеството на рекламните продукти и услуги и кога те могат или не да вървят ръка за ръка. По интересното е, че ще внесем малко светлина върху това КАК ДА ИЗБИРАТЕ своите услуги и за какво да се интересувате и да внимавате.
Ето някои от основните фактори, определящи стойността на двете единици:

Материали
 В производствения процес, свързан с изработката на рекламни материали (напр. табелки, визитки и др.) се използват различни по цена, качество и характеристики материали. Поради тази причина НЕ Е РЕДНО цената за изработка на една табелка с един  вид материал да е същата като тази, чиято направа е с по-скъп. 
Вероятно си задавате въпроса КОЙ и КАК решава какъв ще е материала и как да сте сигурни, че няма да бъдете таксувани повече умишлено? 
Всяка рекламна агенция следва да е запозната с актуалните материали, тяхната устойчивост във времето и да е в състояние да предложи на клиентите си адекватно ценообразуване, което да включва подробно обяснение относно цената и начина на изработка.
 Пример: Искате рекламна табела от разпенено PVC, но имате определен бюджет. Отивате в рекламна агенция 1 и искате цена за изработка и монтаж. Получавате оферта за Х лева, която включва директен печат на плоскост с подходяща плътност за външни условия,но тя надвишава вашият бюджет. Проверявате на друго място(напр. в някое гаражче) и там цената е в пъти по-ниска, но не знаете какво включва и решавате, че ще бъде изработена по същия начин. Та това е само някаква табела, нали..колко начина на изработка да има?!? Ето ТУК се крие и разликата в цената за сметка на качеството.
 Като потребител е нормално да предпочетете по-ниската цена, защото решавате че ще спестите, но в бъдещ план се оказва, че не е точно така.
 В случая е важно да разберете какъв материал ще се използва за изработката на табелата. Има PVC, което е по-евтино, но се препоръчва за употреба само в затворени помещения, без излагане на директна слънчева светлина и срещу климатик, защото с времето се деформира. Друга причина за по-евтино изпълнение е печата да е на фолио с ламинат и да бъде залепено върху плоскостта, което в сравнение с директния печат е по-малко устойчиво във времето.
 Правите табелата във втората рекламна агенция и след месец се оказва, че фолиото се е отлепило и табелата се е деформирала. При опит да поискате обезщетение, ви казват че за тази цена няма гаранция и вероятно не сте стопанисвали табелата както ви е било обяснено в началото. 
Как можехте да избегнете тази ситуация? В Рекламна агенция Х, получавате изделие, което е с директен печат, който има 5 години гаранция на цветовете, получавате и подходящата плоскост, отговаряща на посочените от вас условия, както и компетентно мнение как да я стопанисвате. Ето защо и цената е по-висока, защото тук получавате допълнителна полза във формата на съвет, както и добре подбрани материали за изработка.
Ако направите правилно калкулацията ще видите, че по-скъпата табела излиза с много по-добра дългосрочна стойност.

Професионален опит
Друг много важен измерител за съотношението качество-цена е това, доколко служителите в една рекламна агенция са запознати с производствените процеси. Това е важно, защото познавайки в детайли как се получава крайното изделие, служителят ще може да определи най-оптимално начина на изработка и съответно правилна цена, която да не е завишена или прекалено ниска.
Представете си, че имате бизнес в строго профилиран сектор и ви е необходим човек с нужните знания и опит, който да наемете на работа. Ще търсите такъв и ще сте готови да заплатите според стандартите, че и повече, ако знаете че той ще ви носи полза и печалба, нали? След като предлагате висока заплата, би следвало да получите и по-квалифициран кадър. Но това ще доведе до определен ценови диапазон на вашите услуги, под който вие няма да може да падате, за да продължите да предлагате качествено своите услуги и да си позволявате да поддържате този кадър.
Така е и във всеки друг бизнес. В рекламата е необходимо да има хора, които са запознати не само с характеристиките на материалите, но и с начина на обработка(рязане, машини за огъване), начина на печат(дигитален, директен), с довършителните операции(трябва ли да има ламинат, биговане) и много други. За да си позволим да предлагаме високо изпълнение на крайния продукт , ние трябва да съобразим цената с професионалния ни опит. 
Помислете над този фактор преди да изберете най-ниската цена.

Времето
Изключително ключов фактор при определянето на цената(или поне би трябвало да е). В днешното натоварено ежедневие, времето е това, което се цени най-много. Поради тази причина е и най-скъпо. В сферата на услугите времето се измерва с пари. Колкото повече време отнема нещо, толкова по-висока е цената му.
Много често виждаме колеги, които сякаш пропускат този момент. Правят ценообразуване на база обем на поръчка, но без да измерят показателят време. 
Ето и един пример: Сито печат на една единствена чаша. След като чуете сумата, която трбва да заплатите за една и за 100 чаши, не може да разберете защо една чаша струва почти колкото стоте. Отговорът се крие в методите и времето за изработка.
При направата на една чаша ви е необходимо изработка на клише(обикновено 2-3 дни и се прави на специално място, а не във нашия офис), време за подготовка за печат и самия печат. Това би отнело Х време, което би отнело и направата на 100 чаши. В първия случай ще получите 1 лев, а във втория 20 (това е само пример, разбира се). Времето, което ще отделите в двата случая ще бъде едно и също. ЛИЧНО ВИЕ, бихте ли се съгласили да инвестирате време, за да получите 1 лев, ако знаете, че струва 20 ?

Срокове за изработка.
Много често чуваме репликата „Трябва ми спешно, ама и да е по-евтино“. Нека обясним вариантите, в които това може или не може да стане.
Вариант 1- За да получите нещо в много кратък срок и то да бъде на ниска цена, то трябва да се „разделите“ с високото качество на изработка. 
Например: Искате изработка на черни визитки, които да са с ламинат. Технологичното време, за което да ги получите е 2 работни дни. Причината е, че след печат на черен цвят е задължително да има по-дълъг период на съхнене на мастилото преди ламиниране и рязане, защото самата визитка може да се надраска при рязането и ламината да не се наложи плътно.
В този случай рискувате да получите половината от продукцията дефектна, което ще бъде изцяло за ваша сметка, ако преди това ви е било обяснено за възможността от възникване на тези проблеми.
Вариант 2- Искате облепяне на автомобил с рекламно фолио. Опцията за евтино облепяне е с изрязани надписи от цветно фолио(адрес, телефон,сайт, име на фирма) и евентуално една картинка или лого. Монтажът също не е много времеотнемащ. 
Но в случай, че искате цялостно облепяне с оригинална визия(картинка с текстове и др.), то е желателно фолиото да бъде КАСТ(специално изработено за автомобилно облепяне) и монтажът да бъде внимателно и професионално извършен. Тук няма как да получите ниска цена и кратък срок.
Вариант 3- Искате спешно изпълнение на дадена поръчка, която технологично е възможно да се извърши бързо, тогава се подгответе да платите по-висока цена. Не забравяйте, че за да се получи вашата заявка в бързи срокове, то трябва нечия друга да изчака.

В заключение ще кажем, че най-ниската цена на пазара, не винаги е съпроводена с най-доброто качество. НАШИЯТ СЪВЕТ е да се ИНФОРМИРАТЕ какво ще получите за своите пари преди да отречете или приемете с лека ръка предложената оферта.

kak-biznesa-ni-da-pecheli-ot-covid-19
By Марина Иванова 04 May, 2020
Как да преосмислим възможностите пред нашия бизнес? Кои са основните теми на фокус и как да се позиционираме правилно и за дълго? 6 практически съвета за възможните действия по време на силно променени обстоятелства.
ne_izbirai_magazini_za_ofiskonsumativi
By Марина Иванова 12 Feb, 2020
4 причини да изберете рекламна агенция пред копирно студио и магазин за офис консумативи. Разликата между възможностите на едната и другата страна и доколко професионално изпълнен продукт ще получите накрая
logo design
By Марина Иванова 07 Jun, 2019
Логото е важна част от бранда на вашата фирма и оказва значително влияние върху публичното възприятие на компанията.
az-vqrvam-i-pomagam
By Марина Иванова 30 Apr, 2019
„Аз Вярвам и Помагам“ е първата благотворителна кампания за събиране на пластмасови капачки, която предоставя събраните средства от нея да се използват в помощ на родилните отделения и отделенията по неонатология. Поради ниската цена за изкупуване на пластмасовите капачки още в самото начало, идеята е във всеки по-голям град да се събират пластмасови капачки, които да се предават за рециклиране, а със събраните средства да се помага на местните болници и по този начин да се избегнат големите разходи за транспорт и допълнителното замърсяване на околната среда от изгорелите газове на транспортните средства, които возят капачките. Само за няколко години от организирането на първата кампанията в област Варна, организаторите успяват да съберат и предадат за рециклиране повече от 91 тона пластмасови капачки, а крайният резултат е – пет значими дарения на нова медицинска апаратура за варненските болници. Сдружение „Аз Вярвам и Помагам“ има три основни цели, към които би искало да насочи вниманието на обществеността не само във Варна, но и в цялата страна: 1. Екология и опазване на околната среда. 2. Възпитание, образование и мотивация на подрастващите. 3. Събраните средства да се насочват към отделения, в които грижата за човешкия живот е силно зависима от качеството на медицинската апаратура. Цитирано от http://purvite7.bg/az-vyarvam-i-pomagam-prvata-blagotvoritelna-kampaniya-za-sbirane-na-plastmasovi-kapachki-za-meditsinska-aparatura/
трюфели-награда-тетраедър
By Марина Иванова 12 Mar, 2019
Награда за най-добър Дизайн на опаковка
Share by: