Как бизнеса ни да СПЕЧЕЛИ от кризата COVID-19? Ето 6 практически съвета

Марина Иванова • May 04, 2020

Трябва ли да преосмислим възможностите пред нашия бизнес?
Кои са основните теми на фокус и как да се позиционираме правилно и за дълго? 

Пандемията ли е виновна за това, което се случва и какво всъщност е то?
Замисляли ли сте се колко често отделяме време за нашия бизнес?
 Наложихте ли си скоро да направите план за следващите действия, които ще предприемете, за да подобрите своя пазарен дял?
 А имате ли достатъчно обратна връзка доколко и дали се справяте добре в очите на вашите потребители и служители?
 Ако отговорът на тези и други подобни въпроси е „НЕ“, то е съвсем вероятно и вие да сте като много други хора по света, които се чувстват объркани и притеснени от настъпилите обстоятелства.
Какво да правите?- започнете да действате! И то не утре, не след седмица, а ДНЕС!
 Всъщност, колкото и да отричаме, сегашната ситуация създаде много положителни действия за бизнеса.

 Първо и най-важно е, че мениджърите имат много повече свободно време, което могат да инвестират. Преоценката е другия важен критерий, който се появи покрай социалната изолация. Ето защо е важно да не изпуснете момента.

Преди отново да потънем в сивото ежедневие и в трудността от разпределяне на времето, нека ви кажем няколко конкретни примера как да обърнете везните в своя полза и най-вече как може да обърнете своя бизнес в положителна насока.

1. Анализирайте сегашната ситуация и направете план

Изключително важна, първа стъпка е съставяне на план за действие. 

Помислете над следните неща:
-Каква е вашата услуга/ продукт и може ли те да бъдат „пренесени“ в онлайн пространството?
-Какво ви отличава пред конкурентите и как да наблегнете на него в морето от информация в интернет?
-Каква допълнителна полза може да добавите към своя продукт/ услуга, за да бъдете предпочитани?
-С какви ресурси разполагате?- финансови и материални
-Къде може да намалите своите разходи и къде да инвестирате, за да печелите повече?
-С какво може и как да подобрите своето съдържание, за да достигнете до повече потребители?
Вероятно има още куп неща, които трябва да се помислят, но тръгвайки от тези, вие със сигурност сте с крачка по близо до успеха. Седнете спокойно и помислете за всички аспекти, които могат да бъдат променени и нагодени така, че да не спирате своето функциониране. 

2. Инвестирайте- пари и време

Сигурно ви се струва комично, да инвестирате когато всички са стопирали своите разходи?
Точно тук е разковничето! 
Докато масово се „запазват“ финанси от едни, то други съвсем успешно правят инвестиции и увеличават своите приходи и пазарен дял. Как? Инвестират!

Първото, което може да направите със своето време е да подобрите уменията си. В момента е пълно с безплатни курсове и уебинари, от които може да изберете най-подходящите за вас и да научите нови качества. Може да видите добри практики и да „откраднете“ идеи за себе си. Масово, дори и вашите конкуренти са в интернет и някои от тях побързаха да направят част от своето съдържание и знание, достъпно за другите. Защо и вие да не се възползвате?

Другото, което може да направите е да инвестирате в нов продукт/услуга, които да са допълващи на сегашния ви.
Например продавате хлебопекарна. Може да добавите към нея книга с безплатни рецепти, допълнителни резервни части ако сегашните се повредят, книга с инструкции за справяне с основни проблеми и др. Може да добавите и онлайн сервизна консултация, при нужда. Само за статистиката-продажбите на този уред са се вдигнали с почти 700% в световен мащаб и това го нарежда на второ място по най-бързо развиваща се категория продукти за онлайн продажба.

Fastest growing category in E-commerce
3. Направете си сайт

Една от най-полезните инвестиции е направата на сайт (ако все още нямате). Независимо дали сте местен фризьорски салон, продавач на пресни плодове и зеленчуци или психолог, сайтът е вашата визитка. 
С какво ще спомогне той за вашата печалба?

На първо място там може да публикувате съдържание, което да е полезно за вашите клиенти. Може да направите свой блог, с който да обяснявате или давате ценни съвети и информация на вашите потребители. Например, да споделяте рецепти за маска за коса в домашни условия, да публикувате статия за ползите от джинджифила и много други. Сайтът е място, където може да извършвате определена комуникация със своите клиенти-да получавате коментари, идеи, обратна връзка. Може да отговаряте на запитвания, както и да качвате видеа с процедури. 

Друга съществена полза от него е възможността да ви намират повече хора. 
Към днешна дата над 80% от населението е онлайн. Това означава, че всеки който има определена нужда ще потърси решение в интернет. Ако вие търсите фитнес оборудване ще проверите първо в Google нали?

4. Фейсбук страница

Да, колкото и да бягате от така „досадния“ фейсбук, той е необходимо „зло“.
Противно на наслагваното в последно време мнение, че фейсбук е замиращо интернет пространство и че вече измества своя фокус от предпочитано място за реклама, то фактите показват точно обратното.

За последните две години фейсбук направи значими промени по своята политика. Опозна своите потребители и направи своите алгоритми още „по-умни“ и по-добре разбиращи поведението им. Изкуственият интелект, подобно на този на Google, заработи още по-прецизно и започна да предоставя все по-достоверна и искана информация на своите ползватели.

Ето и ползите за ВАС:
• Имате възможност да добавите описание за вашия бизнес- какво предлагате, къде се намирате, какви са условията за доставка; телефон и др. полезна информация. Може да публикувате различни статии и новини от своя сайт, което да накара хората да се ангажират с вашите съдържания и да ви издигне в един от техните предпочитани партньори.
Именно тук хората споделят най-много и шанса ваш клиент да сподели със своите приятели колко е доволен и да ви доведе нови клиенти БЕЗПЛАТНО е съвсем реален.Замислете се колко пъти вие сте изразявали своето задоволство от даден продукт или услуга?

• По-голямата част от населението е активна в социалните мрежи. Хората участват в различни групи по интереси, имат различни предпочитания на новини, които да им се показват, както и ежедневно биват облъчвани с различни реклами. Колкото и да е неприятен този процес, за някои, той е от съществено значение за позиционирането на различни брандове в така наречената важна информация за всеки един техен потенциален клиент. 

Например: Вие разглеждате какво правят вашите приятели и се чудите с каква книга да запълните част от свободното си време. В този момент попадате на реклама с акция -50% на определени заглавия на Ozone. Знаети ли защо не ви се появява съседната книжарница? По ред причини- на първо място нямат желание да си направят фейсбук страница, защото мислят че е сложно и ненужно. На второ място Ozone имат ясни кампании, ясно послание към своите потребители, ясно обосновена полза за клиента и не на последно място КОНСИСТЕНТНОСТ!
Всичко това, както и отделен бюджет за реклама ги правят предпочитан и запомнящ се избор за онлайн книжарница, от където да закупим книга. 

5. Съдържание, съдържание и пак съдържание

Последните изследвания върху поведението на потребителите в интернет показа ясно едно явление.
В следствие на появата на повече свободно време, хората жадуват за качествено съдържание, дори и да е по-дълго. Ако преди пандемията са отделяли от 2-5 минути за прочит на статия, то сега са склонни да отделят и 15, стига това което четат да е интересно и съдържателно. 
Поради тази причина силно съветвам, помислете с какво може да допринесете за тези хора. Как може да ги убедите, че имат полза от вас?
В такива моменти силно се цени взаимопомощта между хората с еднакви или сходни професии. Не се страхувайте да споделяте своя опит, той няма да ви намали клиентите, напротив ще осигури едни допълнителни социални контакти, които могат да ви бъдат полезни занапред. Споделянето ще накара повече хора да започнат да ви вярват и да градят доверие около вашия бранд.

6. Рекламирайте

Днес все по-трудно се откриват уникални продукти. За да се наложи на пазара, един търговец трябва да е много по-креативен и деен.
Ако до преди 15-20 години беше достатъчно само да отвориш дадено помещение и да започнеш да продаваш и то на печалба, днес трябва да се потрудиш много повече, за да бъдеш предпочетен.
В свят където има презадоволяване от почти всякакъв тип стоки и услуги, първоначално ние можем да изпъкнем единствено с РЕКЛАМА. Дали ще е с печатна реклама, пусната в пощите, Google или Facebook реклама, то без нея няма как да стане. Не вярвайте и не разчитайте ако някой се опитва да ви убеди, че без реклама всичко се получава с магическа пръчка. Дори предаването на послание от уста на уста е вид реклама(но в друга форма).
Ето защо, НЕ СПИРАЙТЕ да рекламирате. Сега може да ви се струва рискова, дори излишна инвестиция, но с правилните послания, конкретните ползи за клиента и неустоимата оферта, тази инвестиция ще ви се върне многократно.
А най-големият плюс за вас е факта, че дори и след постепенното завръщане към нормализиране на търговските отношения, вие вече ще имате една изградена група от хора, които са готови да се връщат към вашия продукт/услуга отново и отново и най-вече
ДА ВИ ПРЕПОРЪЧВАТ. 

Всичко описано тук е разбира се капка в морето от възможни действия.
Всеки бизнес е различен по своето естество, клиенти и комуникация и поради тази причина формулата за успех не е написана и уеднаквена.
Всичко, което може да направите е да тествате и анализирате. Това е доказал се във времето РАБОТЕЩ подход.
Вместо да се съсредоточим в трудността, която ни донесе COVID-19, по-добре да се фокусираме върху възможностите, които се изправят пред нас. А такива не липсват, стига да отворим съзнанието си за тях.
Не се страхувайте ако изпитвате колебание, незнание, липса на идея и страх- ние сме до вас!
Наша мисия винаги е била да помагаме на нашите клиенти да градят и надграждат своя бранд, да изпращат правилните послания на своите потребители и да бъдат лидери във своите ниши.

Можем да съдействаме с:
• Изграждане на план за развитие
• Направата на уебсайт и фейсбук страница, както и тяхната поддръжка
• Пускане на рекламни кампании, анализ и бизнес консултации за последващи действия
• Писане на блог статии
• Email маркетинг, лендинг страница и др. 

Ако и вие искате промяна, ви предлагам 30 минути напълно БЕЗПЛАТНО да си поговорим за вашия бизнес или идея и заедно да изградим ИЗПЪЛНИМ бизнес план, изцяло съобразен с вашата дейност и възможности.
Възползвайте се от нашето предложение и се обадете за БЕЗПЛАТНА КОНСУЛТАЦИЯ на 0895/007470 ,за да обсъдим въпроси от дейността ви, за които нямате ясен отговор.

Форма за контакт

ne_izbirai_magazini_za_ofiskonsumativi
By Марина Иванова 12 Feb, 2020
4 причини да изберете рекламна агенция пред копирно студио и магазин за офис консумативи. Разликата между възможностите на едната и другата страна и доколко професионално изпълнен продукт ще получите накрая
effectivebrand-niska-cena-visoko-kachestvo
By Марина Иванова 30 Jan, 2020
Каква е връзката между цената и качеството на рекламните продукти и услуги и кога те могат или не да вървят ръка за ръка. Малко светлина върху това КАК ДА ИЗБИРАТЕ своите услуги и за какво да се интересувате и да внимавате.
logo design
By Марина Иванова 07 Jun, 2019
Логото е важна част от бранда на вашата фирма и оказва значително влияние върху публичното възприятие на компанията.
az-vqrvam-i-pomagam
By Марина Иванова 30 Apr, 2019
„Аз Вярвам и Помагам“ е първата благотворителна кампания за събиране на пластмасови капачки, която предоставя събраните средства от нея да се използват в помощ на родилните отделения и отделенията по неонатология. Поради ниската цена за изкупуване на пластмасовите капачки още в самото начало, идеята е във всеки по-голям град да се събират пластмасови капачки, които да се предават за рециклиране, а със събраните средства да се помага на местните болници и по този начин да се избегнат големите разходи за транспорт и допълнителното замърсяване на околната среда от изгорелите газове на транспортните средства, които возят капачките. Само за няколко години от организирането на първата кампанията в област Варна, организаторите успяват да съберат и предадат за рециклиране повече от 91 тона пластмасови капачки, а крайният резултат е – пет значими дарения на нова медицинска апаратура за варненските болници. Сдружение „Аз Вярвам и Помагам“ има три основни цели, към които би искало да насочи вниманието на обществеността не само във Варна, но и в цялата страна: 1. Екология и опазване на околната среда. 2. Възпитание, образование и мотивация на подрастващите. 3. Събраните средства да се насочват към отделения, в които грижата за човешкия живот е силно зависима от качеството на медицинската апаратура. Цитирано от http://purvite7.bg/az-vyarvam-i-pomagam-prvata-blagotvoritelna-kampaniya-za-sbirane-na-plastmasovi-kapachki-za-meditsinska-aparatura/
трюфели-награда-тетраедър
By Марина Иванова 12 Mar, 2019
Награда за най-добър Дизайн на опаковка
Share by: